Bir piyasa raporuna göre, OLED paneller önümüzdeki yıl performansı açısından LED ile eşit olacak

Güney Koreli bir araştırma şirketi olan UBI tarafından yayınlanan rapora göre 2015 yılında OLED piyasası küçük ölçekli rakamlarını koruyacak ancak performans açısından LED teknolojisine eşit olacak. UBI’nin tahminine göre, OLED paneller önümüzdeki yıl W 100lm / ve 30.000 saate varan kullanım ömrüne sahip olacak. 

Rapor, OLED’in aydınlatma piyasasında hızlı büyümeyi teşvik edeceğini ileri sürdü ve tahminlerine göre, 2020 yılında OLED pazarının 4.7 milyar dolara ulaşacağını belirtti.

Aydınlatma üreticilerine bu raporun bulguları ile mutabık olup olmadığı sorulduğunda ise, Osram OLED Ekibi Ürün, Uygulama ve Pazarlama Başkanı Karsten Diekmann “Pazar araştırması zor bir hikaye, şimdi beş ila 10 yıl içinde durumun ne olacağını söylemek gerçekten zor” dedi.

“Performans açısından 100lm / W bariyerini kırmak ve LED teknolojisi ile teknik açıdan rekabet edebilmek için anahtar yıl 2016 olacak. Lighting + Building bu sene gösterdi ki, bir 65lm / W OLED, enerji tasarruflu ampüller ile aynı performansta ama ne yazık ki kimse OLED’in enerji tasarrufu performansı ile ilgilenmedi. LED  performansı herşey için tek gerçek kriter ”

Ama OLED hızlı gelişiyor. Hatta Diekmann, OLED’in LED’lerden  “iki kat daha hızlı geliştiğini” söyleyecek kadar ileri gitti. 2010 yılında OSRAM, 20lm /W ve  5 bin saat ömrü olan L50 ürününü tanıttı. Günümüzde 65 lm /W ve 15 bin saat ömre ulaşan L70, üç kat daha fazla parlaklık ile muazzam bir ilerleme kaydetti. “Bununla LED’leri karşılaştırdığınızda, performansın 2 katına çıktığını görmek için 6-7 yıl geri gitmeniz gerekir”.

Ayrıca Diekmann, LED’in, OLED’e göre daha termal ve optik olduğuna, bununla beraber OLED‘in 2 sene içinde LED ile yarışmasını beklediklerine işaret etti. 

Ancak, fiyatlandırma tabii ki farklı bir konu… Dikemann, OLED’in en az 2018’de fiyatta rekabetçi olacağını tahmin ediyor. Hatta 2020 bile olabilir. Karsten Diekmann, “Hedef belli, OLED’ler aydınlatma sektöründe fiyatlama ve sipariş almada başarıya odaklanmak zorunda”. “Şu andan itibaren önümüzdeki iki yıl için iyi bir teknolojiye sahip olmamız OLED’leri aynı fiyata satmaya başlayabileceğimiz anlamına gelmiyor. Öncelikle yüksek kalitede projelere, yeni altyapılara, standartize edilmiş eforlara ihtiyacımız var”.

OSRAM, OLED’in pazar payını genişleterek, otomotiv sektöründe maliyetleri aşağı çekmeyi ve genel aydınlatma pazarına ulaşmayı hedefliyor. “OEMs endüstrisi, ışıklandırmada da kendini diğer rakipleri arasında öne çıkaracak bir olasılığı umutsuzca aramakta.” Diekmen “onlar OLED teknolojisi ilk benimseyen olacaklar. Bununla birlikte ekonomimizi geliştirebilir ve genel ışıklandırma sektörüne geçiş sağlayabiliriz” dedi. 

Haberin orjinali için tıklayınız…

Yorumlar

Yorum Mesajınız