indir (1)Tanrıverdi Holding tekstile dayanan kökenlerini son zamanlarda hayata geçirdikleri önemli otel projeleri ile güçlendiriyor. Holding’in Turizm ve İnşaat sektöründe aktif olan Yönetim Kurulu Üyesi Berk Tanrıverdi ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide otel projeleriyle ilgili detaylara yer verdik…

 

Tanrıverdi Holding’in çalışmaları aktif olarak tekstil kapsamlı. Gayrimenkul sektöründe özellikle otel inşaat çalışmalarınız nasıl başladı ?

Grup olarak 1985 yılında İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz bir villa projesi ile gayrimenkul sektörüne girildi. Bu zaman sürecinde fabrika inşaatlarımızı saymazsak çeşitli iş merkezleri yatırımlarımız da oldu. Tekstil sektöründe büyüyebilecek noktaya geldikten sonra kısa vadede daha karlı olan gayrimenkul yatırımlarına yöneldik. Amcam Recep Tanrıverdi’nin girişimci kimliği sayesinde değerli birkaç yer firma bünyesine katıldı. Dolmabahçe Sarayı yanında bulunan eski tütün deposu, şimdiki adıyla Shangri La Bosphorus İstanbul, AC Hotel İstanbul Maçka ve son projemiz Samsun Sheraton Otel bunlardan bazıları.

Samsun’un ilk beş yıldızlı otel projesini hayata geçiridiniz. Böyle bir yatırım yapmaya nasıl karar verdiniz? 

Samsun’un konaklama için bir otel ihtiyacı olduğunu gördük ve  Otel Karadeniz’in en yüksek binası oldu, 30 katlı. Burada da Sheraton ile olmak bizi memnun ediyor. Samsun Karadeniz’in önemli, canlı bir noktası.  Samsun bir alışveriş merkezidir, aynı zamanda tarihi bir bölge. Atatürk bildiğiniz gibi ‘Ben Samsunluyum’ demiş. Tüm Karadeniz bölgesi ve Rusya pazarı hedefimiz. Geldiklerinde kalamıyorlardı. Artık tek adresleri bizim otelimiz olacak.

Samsun Sheraton Otel yatırım bedeli nedir?

Otel için harcananbütçe para 40 milyon euro civarında.

Starwood ile olan ortaklığınızı başka otellerde de devam ettirecek misiniz?

Starwood ile onlar da istedikleri sürece çalışırız. Zaten Samsun’daki otel için ikinci bir firma ile dahi görüşmedik.

Maçka’daki AC Hotel projenizde Marriott markası ile nasıl bir araya geldiniz?

Aslında iki otelin operasyonel anlamda hiç bir bağı yok. Tamamen ayrı şirketler olarak yönetiliyorlar.

Birbirlerine bağlamayı tercih etmiyoruz. Bu şekilde kontrolün daha sağlıklı olduğuna inanıyoruz. AC Hotels’önceden görüşmeler başladı diye seçmedik açıkçası. Hemen hemen tüm markalarla görüşüldü ve bu lokasyon ve hedef kitle için en doğru markanın AC Hotels olduğuna karar verildi.

Projenin Tasarım süreci nasıl gelişti?

Kreatif Mimarlık’ın ortaklarından Selim Cengiç tasarımı gerçekleştirdi. İşveren tarafında temsilen kendi içimizden ortaklardan birini görevlendiririz ama mutfakta herkes her şeyden çok

haberdardır. İstanbul’un 1960’ların düzgün apartman mimarisinin son örnekleri bu çevrede çok

var.Örneğin,o zamanın teknolojisi ile yapılmış sövelerin etrafındaki prekast giydirmelerin ne kadar büyük zorluklarla yapıldığını bugün daha iyi anlıyoruz, çünkü biz de yakınçevreye öykünen bir cephe tasarımı yapalım istedik.Bu binanın eski hali hiç bunu yansıtmıyordu.Bu kadar yoğun konutun olduğu bir bölgede tamamen aykırı bir şey yapmak istemedik. Bu bir turizmyatırımı, dışardan bakıldığı zaman herhangi bir konut gibi gözükmemekle birlikte yine de buradaki konut tipolojisine bir öykünme var. Cephe tasarımında burdan hareket ettik.

7 yıldızlı Shangri-La Oteli de yükselmeye devam ediyor. Otelin öne çıkan özellikleri neler ?

Özel sektöre yaptığımız taahhüt hizmetlerinde prestijli projeleri tercih ediyoruz. Beşiktaş’taki 40 bin m2’lik Shangri-La; 200 odalı. SPA’sı ve restoranı ile ünlü. Otelle ilgili en önemli özellik, Türkiye’de ilk defa top down metodu ile inşa edildi. Deniz seviyesinde 25 metre aşağıda. Zeminden başlanarak aşağıya doğru -1, -2. katlar sırası ile yapıldı. 6 kat bodrum inildi. Top seviyede otel arıyorum diyorsanız Vituoso’ya bakıyorsunuz. Virtuoso, dünyanın en iyi seyahat acentaları ağı. Shangri-La da bu ağa işletmeye açılmadan girdi.

İnşaat, mimari tasarım kadar günümüzde aydınlatma da büyük önem taşıyor. Sizin inşaat yatırımlarınızda aydınlatmaya olan yaklaşımınız nasıl ?

Başarılı bir şekilde entegre olabildiğimiz mimarlık ofisleriyle çalışmayı tercih ediyoruz. Kendilerine güvenmemizin yanı sıra, fikirlerimizi sunmaya da özen gösteriyoruz. Işık olmadan var olmadığımızı göz önünde bulundurursak tabii ki bizim için projelerimizde aydınlatma çalışmalarının yeri önemli. Ahenk, varlığını belli etmeyen aydınlatma, bir yandan da  otellerde  çarpıcılığı yakalayabilmek adına aydınlatma tasarımına önemli bütçeler ayırıyoruz.

Yorumlar

Yorum Mesajınız