depresyon-ve-renkler-gidahattiYaşam alanının ruh ve sağlık üzerindeki etkileri artık herkes tarafından biliniyor. Renklerin kişinin ruhsal durumunu destekleyici, besleyici ve enerjiyi artırıcı bir etkiye sahip olduğunu belirten Mimar Funda Varlık ve İç Mimar Oya Çavdar, kendinizi daha iyi hissetmenizde ve yaşama sevincinizi artırmanız da etkili olacak renkler hakkında ipuçları verdi.  Detaylar haberimizde… Renklerin ve ışığın depresyonla baş etmek için kullanılan doğal bir yol olduğunu vurgulayan Funda Varlık ve Oya Çavdar, düşük ruh halleriniz için renk ve ışık terapisini önerdi ve şu bilgileri verdi:

Yeşil, mavi kasvetinizi azaltır

“Antik çağlardan beri uygulanan renk terapisi depresyonu tedavi etmekte sonra derece faydalı. Hatta fiziksel rahatsızlıkların tedavisinde de sık sık başvuruluyor. Yaşam alanlarınızda, yaratıcı renkler kullanmak, zihninizi tazelemek için mükemmel ve pahalı olmayan bir yöntem olabilir. Duvarlarınızı örten renkler sizi iyi hissettirmeli. Bunalımdaki bireyler, kendi favori renklerini kullanarak ruh hallerini iyileştirmede yol alabilirler. Bunun için açık mavi ve yeşillerden oluşan rahatlatıcı yumuşak renkler seçebilirsiniz. Yeşiller, yumuşak morlar ve derin mavilerin kasveti azalttığı kanıtlanmıştır.

Mavi ışık sinirlerinizi yatıştırır, dinlendirir ve huzur verir. Kırmızı ve turuncunun iştah açıcı etkisi vardır, enerjiyi ve gücü arttırır. Açık mor tonları ise beyinsel faaliyeti ve sanatsal düşünceyi arttırarak ilham verir. Fakat dikkatle kullanılması gerekli olan bir renktir. Koyu tonlarının hüzün ve depresyonu çağrıştıran etkileri vardır.

Perdelerinizi açın; Işık terapisi yapın

gunes-isigi-gidahattiBilimsel araştırmalara göre, direkt güneş ışığı bireyin ruh halini ve enerjisini pozitif anlamda arttırıyor. Daha çok güneş ışığı alabilmek depresyonla mücadelede ruh halinizi yükseltecek etkili ve basit bir yöntemdir. Doğal ışığın ruh halinizi iyileştirmesinin en önemli nedeni vücudunuzdaki endorfin ve serotonin hormonlarını arttırmasıdır. Ve doğal güneş ışığının bir başka artısı ise sabahları güneş ışığını daha çok aldığınızda, vücudunuz melatonin hormonunu üretmeyi durdurması için bir sinyal alır. Bu hormon uyuma ve uyanma döngünüzü düzenler ve böylece kolay uyanmanıza yardımcı olur. Bu nedenle perdelerinizi ve güneşliklerinizi açık tutun.

Işıktan gelen enerji

Işık enerjisinin mikroorganizmalar üzerindeki etkisinden yola çıkan ışık terapisi, 1877’de ultraviyole ışınlarının raşitizm hastalığının tedavisinde kullanılmaya başlaması ile daha popüler hale geldi. Ayrıca, karanlık kış aylarında görünen bir çeşit depresyonun, suni güneş ışığı tatbik edilmesi ile ortadan kaldırılabildiği görülmüştür. Böylece, ışığın bireyin sağlığını ve iyi olmasını geliştirebileceği fikrinin bilimsel temellere dayandığını söyleyebiliriz.

Bitkiler doğayı içeri getirir

Bahçe işleri ile uğraşmanın da tedavi edici olduğu kanıtlanmıştır. İlham almak için bitkileri içeriye taşıyın ya da balkonunuzda, bahçenizde kendinize huzur veren bir alan yaratın. Bitkilerinize günde bir kaç dakikanızı ayırabilirseniz daha canlı, enerjik ve dolayısıyla belki daha mutlu olduğunuzu hissedeceksiniz.

https://www.gidahatti.com

Yorumlar

Yorum Mesajınız