MahmutAnlar-1

90’lı yıllarda başladığı kariyerine minimalist konut ve ofis projeleriyle başlayan, daha sonra portföyüne spor ve eğlence mekânlarını da ekleyen Mahmut Anlar, sayısız popüler mekan tasarımlarına imza attı. Tasarladığı her mekânın bir ruhu, bir kimliği var.Her projesinde farklı bir öykünün peşinden giden mimar, ‘cazibeyi’ oluştururken senaryodaki en önemli rollerden birini ‘ışık tasarımına’ veriyor.  Doğal ve yapay ışığı tekdüzelikten uzak, günün farklı saatlerine göre değişkenlik gösteren ve insanda farklı duygular uyandıran ortamlar yaratmak için kullanıyor. Son dönemlerdeki W Ootel İstanbul, Voyage Otel Sorgun, Maxx Royal Otel Kemer tel projelerine imza atan ve bu sayımızda Voyage Otel Sorgun projesine yer verdiğimiz Mahmut Anlar ile ışık üzerine söyleşimiz…

 

Sosyal mekanlardaki tasarımlarınızın hitap ve cazibesi insanların büyük beğenisini kazanıyor.  Ve en çok tercih edilen popüler mekanların tasarımları çoğunlukla size ait. Bu büyülü auranın sırrı nedir?

 Sanırım sır; mekanın kimliğine göre gerekirse mimari kuralların dışına çıkabilmek.

 

Mekanlarınızda  kimlik ve ruh bütünlüğünü yaratırken ilham kaynaklarınız neler oluyor ?

İlham kaynaklarını önceden ben belirlerdim ama artık bunun için çalışan kreatif bir ekip var. Çok farklı konu , şahıs veya olaylar hatta bazen dönem etkileri bize ilham verebiliyor.

 

Son  otel çalışmalarınızda; W Hotel, Voyage Hotel ve MAXX Royal Hotel projelerinizde dikkatimizi çeken ön plandaki aydınlatma çalışmalarınız; sizin mekanlarınızda aydınlatma tasarımının rolü nedir ?

 Bana göre aydınlatma mekanın ruhu demektir. Bütün mekanın hissiyatını ışık belirler.

 

Sizce mimari ve aydınlatma farklı disiplinlere mi sahip ?

Olmaması gerek diye düşünüyorum. Mimariyi bir alt yapı sonrası uzmanlık alanı olarak görüyorum tabii aydınlatma ayrı bir teknik bilgi de gerektiriyor.

 

Aydınlatma tasarımcıları ile iş birliği yapıyor musunuz?

 Projelerimizde aydınlatma tasarımcılarıylaiş birliğinde oluyoruz. Maxx Royal ve Voyage otelleri projelerinde Nergiz Arifoğlu ile birlikte çalıştık.

W Hotel projemizde giriş tüneli için Thierry Dreyfuss’la ortak bir çalışma yaptık ve On/Off, Ali Berkman ile ışıklandırmayı projelendirdik.

 

Aydınlatmayı iyi yapan unsurlar nedir ?

Aydınlatmanın yapılmamış olduğu gibi görünmesi.

 

Çalışma hayatınıza başladığınızdan beri  aydınlatma dünyası ile ilgili ne gibi gelişmeler gözlemlediniz?

En azından artik bu konuda uzmanlaşmış tasarımcılar var.

Yorumlar

Yorum Mesajınız